Co jeść na diecie?

Wiele osób zastanawia się, w jaki sposób powinna wyglądać dobrze skomponowana dieta odchudzająca. Nie każdy jest w stanie sobie samodzielnie z tym poradzić. Zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt jak wiele sprzecznych informacji można na ten temat uzyskać z bardzo wielu źródeł. Nic więc dziwnego, że niektóre osoby całkowicie rezygnują z jedzenie zdrowo na rzecz tego, by po prostu jeść to, co sprawia im największą przyjemność. Niestety coraz częściej może się to skończyć nadwagą i otyłością. Fakty są niepokojące, ponieważ według statystyk nawet ponad połowa dorosłych ludzi w krajach rozwiniętych lub rozwijających się ma problemy z zachowaniem prawidłowej masy ciała. Prędzej czy później one także będą potrzebować diety odchudzającej.

Ale skąd w takim razie wiedzieć, co tak naprawdę jest zdrowe? Opcje są dwie. Można poświęcić spore ilości własnego czasu na to, by zgłębić ten temat i weryfikować wszystkie zdobyte informacje w źródłach naukowych. Prawda jest jednak taka, że raczej niewielka ilość osób byłaby w stanie tak robić. Żeby więc mieć szansę, że nasz nowy sposób odżywiania się będzie tym optymalnym, dobrze by było wybrać się do dietetyka. Osoba taka posiada wszechstronną wiedzę z dziedziny żywienia człowieka. Będzie więc w stanie przygotować dla nas idealnie zoptymalizowany jadłospis żywieniowy na określoną ilość czasu. W takim jadłospisie rozpisze wszystkie posiłki (w tym także przekąski) oraz zapewni dostarczanie sobie wszystkich niezbędnych składników pokarmowych, witamin i minerałów. To jest niezwykle ważne, aby na diecie odchudzającej jeść jak najbardziej zdrowo i w sposób bardzo urozmaicony, by maksymalnie odżywić ciało. Dzięki temu możemy być pewni, że oprócz zmniejszenia masy ciała i obwodu brzucha, zyskamy także mnóstwo energii życiowej i dieta będzie czasem niezwykle przyjemnym.

Jeśli jednak z jakiegoś powodu nie możemy pozwolić sobie na wizytę u dietetyka to i tak jesteśmy w stanie sobie poradzić. Bez problemu jesteśmy w stanie znaleźć tak zwaną piramidę żywienia, która przedstawia w sposób graficzny co, oraz w jakich ilościach, powinno się jeść, aby zadbać o zdrowie. Można na tej podstawie samemu przygotowywać swoje posiłki, dbając tylko o to, aby każdego dnia dostarczyć produktów ze wszystkich grup w takich ilościach, jakie są zaprezentowane na piramidzie. Na początku może się to wydawać skomplikowane. Ale wystarczy tylko trochę wprawy i komponowanie zdrowych posiłków przestanie być problemem, a waga zacznie wreszcie pokazywać efekty tych starań.

Bez względu na to, czy właśnie się odchudzamy, czy też po prostu staramy się zdrowo odżywiać i zachować prawidłową masę ciała, musimy wiedzieć, że regularne jedzenie posiłków jest bardzo ważne i żadnego z nich nie należy opuszczać. Wiele osób ma tendencję do rezygnowanie ze śniadań, tłumacząc się tym, że nie mają czasu na to, by je rano przygotowywać i jeść. Ale jest to tylko wymówka, ponieważ wiele wartościowych potraw można zrobić w czasie zaledwie kilku chwil. Wystarczy tylko odrobina chęci i dobrej woli.

Wiele osób dbających o linię słusznie twierdzi, że owsianka na odchudzanie jest najlepszym możliwym śniadaniem. To doskonały wybór, ponieważ dostarcza dobrej jakości złożonych węglowodanów, które dostarczają dużej ilości energii na kilka najbliższych godzin. W dodatku w połączeniu z mlekiem owsianka stanowi doskonałe źródło pełnowartościowego białka a także dostarcza sporą ilość wapnia, tak ważnego dla zdrowia kości. W dodatku w samych płatkach owsianych znajduje się także sporo cennych składników w tym na przykład witamin z grupy B.

Owsiankę można jeść na wiele różnych sposobów. Najczęściej ludzie przygotowują ją na słodko. Jest to spowodowane faktem, że prawdopodobnie właśnie taki smak najbardziej pamiętają ze śniadań, które przygotowywała im mama, kiedy byli dziećmi. Nie w tym nic złego o ile nie będziemy do owsianki dodawać zbyt dużych ilości cukru. Oczywiście zdecydowanie najlepszym, co możemy zrobić, będzie jednak całkowite wyeliminowanie cukru. Istnieje sporo innych sposobów na to, by dodać owsiance słodyczy, bez konieczności sypania do niej kilku łyżeczek cukru. Najlepiej jest po prostu dodać do niej jakiś owoc. Najbardziej popularnym wyborem są w takim przypadku jabłka, banany oraz morele. Są one w stanie zapewnić wielu osobom odpowiedni poziom smaku słodkiego. Można taką owsiankę wzbogacić także szczyptą cynamonu. Wystarczy naprawdę tylko odrobina. Chodzi o to, żeby smak cynamonu nie zdominował całej potrawy, ale by wzmocnił słodki smak owoców. Jeśli jednak same owoce nie wystarczają to można w trakcie gotowania owsianki dorzucić do niej kilka pokrojonych daktyli. W ostateczności można dodać trochę miodu. On co prawda też zawiera cukry proste, które bardzo szybko wchłaniane są do krwi, ale zawierają także wiele innych cennych dla zdrowia substancji, co czyni miód lepszym wyborem niż cukier. Trzeba jednak pamiętać o tym, aby miodu nie dodawać do potrawy w trakcie gotowania ani do bardzo gorącej. Konieczne będzie odczekanie kilkunastu minut, żeby owsianka trochę wystygła.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *