Dieta kapuściana - zasady i efekty

Jednym z najpopularniejszych w Polsce odchudzających planów żywieniowych jest dieta kapuściana. Każdy jest w stanie dostrzec wiele jej wyjątkowych zalet. To jadłospis prosty i nieskomplikowany. Nie wymaga specjalnego przygotowania, ani tym bardziej wydawania ogromnych ilości pieniędzy na nietypowe produkty czy suplementy diety. Zupa kapuściana na odchudzanie składa się przede wszystkim z samej kapusty oraz kilku standardowych, najzwyklejszych warzyw. Są to artykuły łatwo dostępne, które zawsze można dostać w supermarketach, na targach czy w warzywniakach. Nie kosztują wiele, dzięki czemu sama dieta jest dość tania i każdy może ją spokojnie zastosować. Jej głównym minusem jest jednak monotonność. Chcąc doprowadzić tę dietę do samego końca, należy niemalże każdego dnia żywić się wyłącznie samą zupą kapuścianą. A nawet najsmaczniejszy produkt jedzony bezustannie z czasem staje się dla człowieka znienawidzonym artykułem. Po paru dniach trudno jest w ogóle spojrzeć na taką zupę, a co dopiero ją zjeść. Być może w tym tkwi jednak cały sekret kapuścianego jadłospisu. Skoro bowiem odruch mdłości pojawia się już po zerknięciu do talerza, człowiek automatycznie rezygnuje z jedzenia – czego efektem jest oczywiście spadek masy ciała.

Dieta kapuściana może zadziałać dobrze wyłącznie na te osoby, które mają niewielkie problemy z nadwagą. W przypadku cięższej i poważniejszej otyłości nie będzie ona dobrym wyborem – jadłospis składający się z kapuścianki można bowiem stosować bez przerwy przez maksymalnie dziesięć dni, a w tym czasie nie da się zrzucić kilkunastu czy tym bardziej kilkudziesięciu kilogramów. Jest to zatem skuteczna metoda odchudzająca dla tych osób, które mają małą nadwagę lub chcą wyszczuplić się przed wakacyjnym wyjazdem, sylwestrem bądź inną ważną dla nich okazją. Aby osiągnąć z jej pomocą optymalne efekty, należy ją stosować przez cały tydzień. Kluczowe jest dokładne przestrzenie wszystkich jej zasad. Jeżeli bowiem którąkolwiek z nich się pominie, rezultaty mogą w ogóle się nie pojawić lub będą minimalne i ledwo zauważalne.

Czas trwania diety kapuścianej wynosi zatem jeden tydzień. W trakcie tych siedmiu dni trzeba opierać się przede wszystkim na samej kapuściance. A jak ją ugotować? Z czego składa się zupa kapuściana na odchudzanie? Otóż jej podstawą będzie po prostu kapusta. Można zdecydować się albo na jedną główkę kapusty białej, albo sięgnąć po kapustę kiszoną, wcześniej tylko dokładnie ją myjąc i usuwając z jej powierzchni nadmiar soli. Przepłukaną kapustę należy drobno posiekać. Następnie należy przygotować pozostałe warzywa, czyli: 6 średniej wielkości cebulek, 2 papryki oraz cały pęczek selera naciowego. Po uprzednim umyciu i osuszeniu składników można zabrać się za ich krojenie i poszatkować je na drobne kawałki – np. w kostkę. W zupie kapuścianej muszą też pojawić się pomidory. Mogą to być warzywa świeże, które wcześniej trzeba jednak obrać i pokroić, albo puszka z obranymi już pomidorami. Warzywa zostały przygotowane. Czas zająć się samą zupą.

Wszystkie pokrojone w kostkę warzywa i pomidory (oprócz samej kapusty) należy delikatnie przysmażyć. Można przyrządzić je na zwykłym oleju rzepakowym, który ma wysoką temperaturę dymienia i nie wydziela z siebie żadnych trujących związków. Składniki potrawki należy smażyć do momentu, w którym staną się one miękkie i zmienią swoją konsystencję. Następnie całą zawartość patelni należy przerzucić do większego rondla lub zwykłego garnka i zalać kilkoma litrami zimnej przegotowanej wody. Teraz w naczyniu można umieścić poszatkowaną kapustę i wszystko ze sobą dokładnie wymieszać. Aby zupa kapuściana na odchudzanie miała lepszy i bardziej intensywny smak, wystarczy przyprawić ją szczyptą soli, świeżo zmielonym pieprzem, granulowanym czosnkiem oraz ostrą papryką.

A jak wygląda cały jadłospis na diecie kapuścianej? Tak naprawdę każdego dnia można spożywać na nim dowolną ilość samej zupy. Teoretycznie ten fakt powinien zadowolić osoby, które do tej pory zmagały się z nadmiernym apetytem, jednak szybko przekonają się one, że żadnego dania, nawet tego najsmaczniejszego, nie da się jeść bez końca. W pierwszym dniu diety kapuścianej do swojego zupowego śniadania można dodać zwykłą czarną kawę. Drugi posiłek uzupełni lekka i dietetyczna sałatka, w porze obiadowej tuż obok zupy zagości gorzka herbata, a sam podwieczorek zostanie urozmaicony za sprawą solidnej garści malin. Kolacji niestety zabraknie. W późnych godzinach wieczornych można zaspokoić swój głód jedynie zwykłą wodą niegazowaną. Jeżeli chodzi natomiast o pozostałe dni diety, wyglądają one dość podobnie. Niektóre posiłki wzbogacane są prostymi warzywami i owocami, jednakże za każdym razem ich podstawą jest po prostu zupa kapuściana na odchudzanie.

Czy takie odchudzanie ma sens? Czy warto przejść na dietę kapuścianą, by uporać się ze swoją nadwagą bądź otyłością? Bez wątpienia jej wysoka efektywność może zaintrygować każdego, jednakże żaden tak restrykcyjny i niskokaloryczny jadłospis nie jest mądrym sposobem na odchudzanie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here