Dlaczego warto jeździć na rowerze?

Zazwyczaj uprawiamy sport po to, by schudnąć. Zależy nam na odzyskaniu dawnej sylwetki, którą niestety utraciliśmy z powodu swojej ogromnej miłości do słodyczy i fast foodów. Chcemy jednak coś z tym zrobić. Nie możemy już dłużej patrzeć na siebie z nienawiścią i mamy dość robienia zakupów, kiedy to wszystkie przymierzane ubrania kompletnie na nas nie pasują. W zrzuceniu wagi pomoże nam natomiast… jazda na rowerze! Już półgodzinna przejażdżka na takim pojeździe umożliwia nam spalenie kilkuset kalorii, a jeśli wydłużymy ją do godziny, pozbędziemy się nawet całego porządnego obiadu, który wcześniej zjedliśmy w barze typu fast food. Rower a odchudzanie – to wszystko ma naprawdę ogromny sens. Dzięki regularnej jeździe na rowerze zyskamy sylwetkę naszych marzeń, a zupełnie przy okazji zapewnimy sobie lepsze samopoczucie oraz zyskamy inne korzyści zdrowotne. Zalety tego sportu są tak liczne, że moglibyśmy je wymieniać przez kilka ładnych godzin. Zajmijmy się jednak opisaniem tych najważniejszych, które nas samych mogą przekonać do wyciągnięcia starego składaka z piwnicy i wyruszenia na podbój całego świata.

Kolarstwo jest sportem umożliwiającym nam palenie tysiąca kalorii! Nawet wykonując typowy trening rekreacyjny, czyli jeżdżąc przy umiarkowanym tętnie, tracimy sporą ilość energii, którą wcześniej pobraliśmy wraz z pożywieniem. Nie musimy się przy tym wcale przemęczać! Czy ktokolwiek z nas traktuje kolarstwo jak sport typowo wysiłkowy i trudny? Raczej nie, bo zazwyczaj zajmujemy się jazdą na rowerze w chwilach wolnych, gdy chcemy się rozluźnić i trochę odpocząć. Chyba nie ma drugiego tak przyjemnego sposobu na pozbycie się nadwagi. Nie musimy nawet ćwiczyć szczególnie często, by zyskać niesamowite korzyści. Trenujmy początkowo trzy razy w tygodniu. Nawet podczas półgodzinnej jazdy pobudzimy swoje mięśnie do pracy, które dzięki temu zaczną zużywać naszą tkankę tłuszczową i przekształcać ją w energię. Będziemy chudnąć w oczach! A to wszystko zrobimy bez żadnego wysiłku.

Udowodniono nawet, że dzięki regularnej jeździe na rowerze można w zupełnie naturalny sposób obniżyć poziom cholesterolu we krwi. A często wiąże się on właśnie z nadmierną masą ciała. Jeżeli jesteśmy grubsi, najprawdopodobniej nasza dieta w dużej mierze składa się z pokarmów bogatych w tłuszcz. To właśnie one są źródłem złego cholesterolu, którego powinniśmy się pozbyć, jeżeli chcemy być zdrowi. Gdybyśmy z takim problemem udali się do swojego lekarza, najprawdopodobniej od razu przepisałby on nam pewne środki farmakologiczne na obniżenie poziomu złego cholesterolu. Ale po co mamy je brać i zaśmiecać swój organizm, skoro podobny efekt da nam zwykła jazda na rowerze. Ten rodzaj wysiłku fizycznego poprawia także naszą ogólną wydolność. Sprawia, że wszystkie nasze komórki stają się lepiej dotlenione i odżywione. Podczas jazdy na rowerze pracujemy przede wszystkim swoimi nogami, które dzięki temu stają się silniejsze i mocniejsze. My stajemy się wtedy sprawniejsi, a dobiegnięcie do odjeżdżającego z przystanku autobusu przestaje być już problemem.

Rower a odchudzanie – nawet jeśli chcemy uprawiać ten sport jedynie w celu zrzucenia zbędnego balastu, prędko dostrzeżemy, że dzięki niemu czujemy się lepiej nie tylko fizycznie, ale też psychicznie. Zaczniemy redukować poziom swojego stresu. Będziemy mogli zapanować nad swoimi negatywnymi emocjami, które zwłaszcza w dzisiejszych czasach potrafią być bardzo dokuczliwe. Nauczymy się radzić sobie ze zmęczeniem, a to pozwoli nam dobrze znosić wszelkie stresujące sytuacje. Zazwyczaj też przejażdżki rowerowe odbywamy w naturalnym dla nas otoczeniu. Wsiadamy na swój rower i wyruszamy do lasu lub pobliskiego parku, mogąc obcować w nim z czystą naturą. Otaczamy się wspaniałymi roślinnościami, które działają na nas uspokajająco. Nikomu nie trzeba chyba udowadniać, że natura ma zbawienny wpływ na samą psychikę.

Teraz, gdy już zdołaliśmy odkryć wszystkie korzyści płynące z uprawiania kolarstwa, musimy się już tylko nim zająć. Zróbmy to najlepiej już teraz. Zamiast czekać na idealny moment na rozpoczęcie przygody z aktywnością fizyczną, zbierzmy się w sobie i zacznijmy działać. Od razu udajmy się do swojej piwnicy lub garażu. Odkurzmy swój stary rower i zobaczmy, czy działa on prawidłowo. Zawsze możemy też zainwestować w zupełnie nowy sprzęt, jeżeli tylko obawiamy się, że nasz stary rupieć nie nadaje się już do użytku. Koniecznie też ćwiczmy regularnie. Załóżmy sobie od razu, że będziemy trenować przynajmniej te trzy razy w tygodniu. Jeżeli jednak zdarzy się tak, że w jakimś dniu będziemy czuć się gorzej, zachorujemy albo po prostu stracimy swój zapał do pracy, odpuśćmy sobie i nie miejmy z tego powodu żadnych wyrzutów sumienia. Każdemu czasem zdarzają się gorsze chwile. Prędzej czy później one mijają, a energia błyskawicznie do nas wtedy powraca. Nawet cały tydzień bez treningów nie musi wiązać się z natychmiastowym powrotem kilogramów. A taka przerwa od ćwiczeń czasem jest nam po prostu potrzebna i musimy sobie na nią pozwalać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *