Dobra dieta na odchudzanie

Wiele osób potrzebuje dziś diety odchudzającej. Według różnego rodzaju raportów i statystyk w krajach rozwijających się i rozwiniętych nawet dwie trzecie społeczeństwa zmaga się z nadwagą oraz otyłością. Rośnie liczba osób z najwyższym stopniem otyłości, który jest bezpośrednim zagrożeniem życia. Najbardziej niepokojący jest fakt, że problem ten coraz częściej zobaczyć można także u dzieci. Oczywiście nie ma się czemu dziwić, ponieważ jeśli rodzice mają nieprawidłową wagę z powodu błędnych decyzji i nawyków żywieniowych, to takie same nawyki przekazują swoim dzieciom. W dodatku niektórzy rodzice nie widzą żadnego problemu w tym, że karmią swoje dzieci wysoko przetworzonymi produktami pełnymi cukru oraz tłuszczu, ponieważ w telewizji widzą reklamy właśnie tych produktów, jako najlepszych w żywieniu dzieci. Stąd tak ważne jest edukowanie całych społeczeństw odnośnie zasad zdrowej diety, której stosowanie pozwoli schudnąć oraz zachować prawidłową masę ciała. Wiele krajów wydaje duże ilości pieniędzy na programy narodowe, których głównym zadaniem jest promowanie zdrowej diety i aktywności fizycznej wśród młodzieży szkolnej. Dzięki temu, że dzieci są tak chłonne wiedzy i ich nawyki wciąż dopiero się kształtują, warto prowadzić takie działania w ich środowisku. One w dalszym etapie będą wywierać pewien wpływ na swoich rodziców, by ci także zaczęli lepiej się odżywiać. Tak czy inaczej część programów skierowana jest także bezpośrednio do rodziców dzieci otyłych. To bardzo ważne, by edukować całe rodziny i wspierać je w zakresie zrzucania nadmiernych kilogramów.

Jaka jest więc dobra dieta na odchudzanie? Taka, która po pierwsze nie zawiera w sobie tych potraw i składników, które do otyłości doprowadziły. A więc należy z diety wyeliminować wszelkiego rodzaju produkty wysoko przetworzone. Należą do nich zarówno pełne cukru płatki śniadaniowe, jak też gotowe potrawy dostępne w marketach, które wystarczy odgrzać. Trzeba zrezygnować z potraw w proszku i zupek błyskawicznych. To nie jest prawdziwe jedzenie. Oprócz uzależniającego smaku i kalorii nie dostarcza w zasadzie żadnych korzystnych dla zdrowia składników odżywczych. Trzeba zrezygnować ze słodkich i gazowanych napojów. Soki owocowe również powinny zostać wyeliminowane. Zawierają one bardzo duże ilości cukru, który wchłania się niezwykle szybko i podnosi poziom cukru we krwi. Poziom ten szybko jednak opada doprowadzając do poczucia senności, obniżenia nastroju i wzmagają chęć sięgnięcia po kolejną porcję. Takie wahania cukru we krwi są bardzo niebezpieczne i jeśli stale się powtarzają to z dużym prawdopodobieństwem doprowadzą w końcu do powstania cukrzycy typu II. Kolejną rzeczą, z której trzeba zrezygnować są różnego rodzaju słodycze i przekąski. Zawierają one ogromne ilości cukru oraz tłuszczów, które dostarczają mnóstwa kalorii i są bezpośrednią przyczyną przybierania na wadze.

Jak więc powinna wyglądać zdrowa dieta? Powinna być pełna produktów świeżych i nieprzetworzonych. Jednym z głównych stoisk, które powinno się odwiedzać przy okazji każdych zakupów jest dział warzywno owocowy oraz lodówki z mięsem i nabiałem. Jeśli ktoś nie lubi warzyw i do tej pory ich nie jadł to może mieć początkowo trudności z przekonaniem się do nich. Z pewnością jednak każdy jest w stanie znaleźć na początku chociaż jedno warzywo, które jest w stanie jeść. Z czasem tę ilość trzeba będzie rozszerzać. Różnorodność produktów w diecie jest niezwykle istotna. Warzywa dostarczają człowiekowi bardzo dużych ilości witamin oraz składników mineralnych. Oczywiście różne gatunki warzyw mają przewagę innych składników. Stąd ważne jest jedzenie różnych warzyw. Warto jeść je zarówno na surowo w formie sałatek i surówek, jak również w formie gotowanych w zupie lub na parze. Warzywa można też grillować i piec. Przeszukując internet można znaleźć naprawdę ogromne ilości przepisów, dzięki którym jedzenie warzyw nigdy nie będzie nudne i będzie dostarczać różnorodnych wrażeń smakowych.

Oprócz warzyw w zdrowej diecie muszą znaleźć się także produkty zbożowe, najlepiej pełnoziarniste. Wielu osobom wydaje się, że na diecie odchudzającej powinny zrezygnować z jedzenia chleba. Jest to jednak nieprawda. Jedyne co, to pieczywo z białej mąki powinno zostać zastąpione pieczywem z mąki pełnoziarnistej. Jeśli chodzi o dobre źródła białka w diecie odchudzającej to warto postawić na drób. Konkretnie chodzi o kurczaka i indyka. Są to mięsa chude, które dostarczają białko a przy okazji nie zawierają zbyt dużo tłuszczu, w przeciwieństwie do wieprzowiny czy wołowiny, z których lepiej zrezygnować. Skoro już mowa o eliminacji tłustych mięs, to nie sposób nie wspomnieć o tłuszczach pochodzenia zwierzęcego, na które również nie ma miejsca w zdrowej diecie. Lepiej wybierać oleje roślinne, ale także i w tym wypadku nie można dostarczać ich zbyt wiele, ponieważ są to produkty wysokokaloryczne. Ostatnim elementem zdrowej diety osoby odchudzającej się oraz takiej, która dba o swoje zdrowie, jest odpowiednie spożycie wody każdego dnia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *