Jak ćwiczyć, by uzyskać płaski brzuch?

Płaski i umięśniony brzuch to marzenie wielu kobiet. Mężczyźni także lubią pochwalić się pięknie wyrzeźbionym sześciopakiem. Wielu zadaje sobie pytanie, jakie wykonywać ćwiczenia na odchudzanie brzucha i co robić, by wydobyć mięśnie spod pokrywającej je warstewki tłuszczu? Niestety nie ma żadnych magicznych i cudownych sposobów, by błyskawicznie osiągnąć pożądany rezultat. Odchudzanie wymaga wielu wyrzeczeń i ciężkiej pracy. Jeśli chcemy wyrzeźbić partię ciała, jaką jest brzuch musimy połączyć zdrowe odżywianie z regularnymi treningami. Sprawdźmy więc, co konkretnie powinniśmy robić, by spalić tłuszcz z brzucha.

Na początku warto wspomnieć, że zrzucenie zbędnych kilogramów tylko z określonej części ciała jest zadaniem trudnym do wykonania. Niestety nasz organizm tak nie działa. Nie ma możliwości, by wybrać konkretne miejsce, z którego w pierwszej kolejności zacznie nam ubywać tłuszcz. Odchudzanie przebiega w ten sposób, że tracimy nadmiar tkanki tłuszczowej równomiernie na całym ciele. Bardzo często zbędne kilogramy zrzucamy najpierw z tych miejsc, które są ostatnimi na naszej liście. Jednak nic straconego – zawsze możemy wspomóc odchudzanie celowanymi w daną partię ciała ćwiczeniami. W tym wypadku będą to ćwiczenia, w których skupimy się na mięśniach brzucha.

To, co istotne, a o czym często zapominamy to to, że sześciopak budujemy nie tylko na siłowni. Prawda jest taka, że odchudzanie zaczyna się przede wszystkim w kuchni. To dieta odpowiada, w znacznym stopniu, za to, czy osiągniemy sukces i czy pozbędziemy się nadmiaru kilogramów. Dlatego przede wszystkim powinniśmy skupić się na zdrowym odżywianiu. Rezygnujemy więc z wszelkiego rodzaju fast foodów. Zapominamy także o kolorowych napojach gazowanych, które zawierają mnóstwo cukru dodanego oraz całą listę zupełnie nam niepotrzebnej chemii. Warto w ogóle ograniczyć spożycie białego cukru oraz tłuszczy utwardzonych. Żegnajcie więc chipsy i sklepowe batoniki. Stawiamy na zdrowe jak najmniej przetworzone produkty. Nie zapominamy przy tym o spożywaniu pięciu porcji warzyw dziennie oraz wypijaniu odpowiedniej ilości wody mineralnej. Dzięki uzupełnianiu płynów nasz organizm przestanie magazynować wodę, a nasz brzuch nie będzie wiecznie wzdęty. To sprawi, że wizualnie od razu będzie wyglądał lepiej.

Skoro już wiemy, że najważniejsze jest to, w jaki sposób się odżywiamy czas przejść do kolejnego punktu na naszej liście. Mowa o ćwiczeniach. Jeśli zależy nam na odchudzeniu i poprawieniu wyglądu naszego brzucha nie możemy zapominać o regularnych ćwiczeniach. Zapomnijcie jednak o popularnej od wielu lat szóstce Weidera. Udowodniono, że ćwiczenia te nie działają w przypadku, gdy mamy do zrzucenia kilka nadprogramowych kilogramów. Ćwiczenia opracowane przez Joe Weidera, który jest kanadyjskim pionierem w dziedzinie treningów ogólnorozwojowych, mają za zadanie zbudować mięśnie brzucha. Niestety, jeśli nasze mięśnie okrywa warstwa tłuszczu ćwiczenia te nie sprawią, że się go pozbędziemy. Będziemy jedynie budować mięśnie pod tłuszczem, ale nadal będą nim pokryte. Właśnie dlatego w pierwszej kolejności należy schudnąć, a dopiero potem budować mięśnie. Na początek zacznij więc od treningów interwałowych, które stanowią skuteczną walkę z nadprogramowymi kilogramami. Tego typu treningi polegają na przeplataniu ćwiczeń wymagających od nas bardzo intensywnego wysiłku tymi, które wymagają tego wysiłku w stopniu umiarkowanym. Treningi interwałowe dają najlepsze rezultaty, bo zmuszają organizm do poboru energii zmagazynowanej w tłuszczu. Wykonując tego typu ćwiczenia nasz organizm spala tkankę tłuszczową aż do 24 godzin po treningu. Warto więc dać z siebie wszystko. Należy jednak pamiętać, by po każdym treningu dać mięśniom chwilę, by mogły się zregenerować. Złym pomysłem jest więc katowanie na siłowni tych samych partii ciała każdego dnia. Uzyskamy wówczas efekt odwrotny do zamierzonego. Wybierz trening odpowiedni do Twojego poziomu fizycznego i trenuj dwa lub trzy razy w tygodniu. Jeśli nie korzystasz z usług trenera personalnego, który ułoży specjalnie dopasowany do Twoich możliwości zestaw ćwiczeń możesz skorzystać np. z treningów Jillian Michaels, której ćwiczenia bazują w większości przypadków właśnie na interwałach.

Nie zapominaj jednak także o ćwiczeniach celowanych na brzuch. Dzięki interwałom będziesz spalać tłuszcz, a ćwiczenia brzucha pomogą Ci w wyrzeźbieniu mięśni tej partii ciała. Nie polegaj jedynie na klasycznych brzuszkach, bo te działają tylko na mięśnie proste, a Tobie powinno zależeć przede wszystkim na zaangażowaniu do pracy mięśni poprzecznych i skośnych. Takie ćwiczenia dadzą najlepsze rezultaty. Nie zapominaj również o treningach kardio. Treningi ogólnorozwojowe mają za zadanie uderzanie w tłuszcz zgromadzony w każdej partii ciała. Dzięki temu pracujemy nad wyglądem i jędrnością całego ciała. Kiedy już pozbędziemy się zbędnych kilogramów, wówczas możemy przystąpić do wyrzeźbienia mięśni brzucha przy pomocy wcześniej wspomnianej szóstki Weidera. Płaski brzuch to tylko kwestia czasu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here