Jak dbać o dietę podczas zimowych wyjazdów

Dieta jest szczególnie trudnym przedsięwzięciem, kiedy planujemy wyjechać na wakacje. Każdy z nas podczas ferii zimowych chce trochę wyluzować, odstresować się, odpocząć od szkoły i pracy, a także od trzymania diety. Jednak wyjazdom nie musi towarzyszysz restrykcyjne trzymanie diety, wystarczy, że zastosujemy kilka pomocnych zasad, które sprawią, że nie wrócimy z efektem jojo lub kilkom nadprogramowymi kilogramami.

Co jeść podczas zimowych wyjazdów?

Zima to pora roku, która kojarzy nam się z tłustym, sycącym jedzeniem, które wykorzystywane jest przez organizm do utrzymania ciepłoty organizmu. Nie jesteśmy zmiennocieplni, jak niektóre gatunki zwierząt, dlatego nasz organizm musi ciężko się napracować, by w zimie lub nawet jesienią było nam ciepło. Większe spalanie kalorii może przełożyć się na częstsze jedzenie determinowane częstszym uczuciem głodu. Niestety, to jest bardzo dobra wymówka dla podjada czy, którzy nie umieją odmówić sobie różnego rodzaju przekąsek i smacznie wyglądających potraw. Możemy jednak temu zapobiec, jeśli zaplanujemy swoje posiłki w krótszych odstępach czasowych.

Zimowe wyjazdy, choć są wypoczynkiem, nie zwalniają nas od regularnego jedzenia. Co 3-4 godziny powinniśmy zjeść niewielki posiłek, który zagwarantuje naszemu organizmowi stały zastrzyk energii, witamin i minerałów. Dzięki regularności w posiłkach nie odczujemy gwałtownego spadku energii, dzięki czemu nie będziemy podjadać, co uchroni nas od nadprogramowych kilogramów.

Kilka zasad na zimowe wyjazdy

Mimo rozluźnienia wynikającego z urlopu i wypoczynku, nie powinniśmy specjalnie omijać śniadań. Nawet na wakacjach śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia, który stawia na nogi nasz metabolizm, dlatego powinniśmy wstawać kilka minut wcześniej, by zejść do stołówki i zjeść pożywne śniadanie dodające energii na cały dzień.

Zimowa pora roku to idealny czas na ciepłe posiłki i napoje. W ten sposób będziemy wspomagać nasz organizm przed utratą ciepła. W różnorodnych kurortach na pewno nie brakuje ciepłych zup i gorących napojów, które rozgrzeją nas w niejeden mroźny dzień.

Rozgrzewające przyprawy powinny zająć pierwsze miejsca podczas zimowych miesięcy. Pieprz Cayenne, imbir, kurkuma czy chilli to rewelacyjne dodatki do zimowych posiłków. Również tłuste ryby powinny zagościć na naszych stołach. Są nieziemskim źródłem wartościowych tłuszczów, a dla naszego zdrowia i sylwetki dużo lepszym wyborem będzie tłusta ryba, aniżeli kotlet smażony w morzu oleju.

Jeśli jednak nie ufamy kurortom serwującym nam posiłki, bez większego problemu możemy wybrać catering dietetyczny Zabrze. Z łatwością wybierzemy idealną dietę dla siebie, podamy swoje preferencje i będziemy cieszyć się doskonale zbilansowanymi posiłkami nawet podczas zimowego wypoczynku. Dieta pudełkowa to obecnie inwestycja, na którą stać wszystkich, a ponadto przynosi wiele korzyści nie tylko dla naszego ciała, ale przede wszystkim dla naszego zdrowia. Dieta pudełkowa dostarcza swoim klientom wszystkich niezbędnych makro- i mikroskładników w formie najbardziej odpowiadającej indywidualnym preferencjom.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here