Koktajle odchudzające

Panujący trend na zgrabną i szczupłą sylwetkę doprowadził do tego, iż nie tylko kobiety, ale również mężczyźni szukają sposobu na pozbycie się zbędnych kilogramów. Najlepszymi sposobami jest oczywiście odpowiednio dobrana i zbilansowana dieta, a także wysiłek fizyczny. Warto jest również wzbogacić swój jadłospis o koktajl na odchudzanie, który zawiera w swoim składzie produkty przyspieszające metabolizm, jest niskokaloryczny, dostarcza niezbędnych witamin, a także zawiera błonnik, powodujący uczucie sytości. Napój taki może być spożywany dodatkowo lub stanowić jeden z posiłków. Poniżej zostaną przestawione przepisy, wśród których każdy powinien znaleźć koktajl na odchudzanie, przygotowany ze składników, które mu odpowiadają.
1. Sok pomidorowy z chilli, który ma na celu przyspieszyć przemianę materii oraz zapobiegać powstawaniu obrzęków. Jego wartość energetyczna wynosi dziewięćdziesiąt sześć kalorii, a do jego przygotowania potrzebujemy dwa pomidory, jedną łodygę selera naciowego, jedną łyżkę oleju rzepakowego oraz szczyptę chili. Koktajl na odchudzanie przygotowujemy poprzez obranie ze skórki sparzonych uprzednio pomidorów, a następnie ich pokrojenie wraz z selerem i zmiksowanie w blenderze z olejem rzepakowym oraz chili.
2. Buraczany koktajl na odchudzanie spożywa się w celu oczyszczenia organizmu z toksyn, a także pozbycia się nadmiaru wody. Jest to dawka witamin, która wzmacnia odporność i dostarcza do naszego organizmu sto pięćdziesiąt osiem zdrowych kalorii. Głównym składnikiem są dwa buraki, które należy dokładnie wyszorować i wycisnąć z nich sok w sokowirówce. Następnie wrzucamy do blendera obrany ze skórki pomidor oraz natkę i wszystko razem miksujemy, dodając na końcu sok buraczany.
3. Smoothie szpinakowe przeznaczone jest przede wszystkim dla osób mających problemy z wypróżnianiem, ma on bowiem bardzo korzystny wpływ na pracę jelit, dzięki czemu organizm zostaje oczyszczony z toksyn, co poprawia wygląd skóry. Koktajl na odchudzanie jest niskoenergetyczny, dostarcza bowiem jedynie sześćdziesiąt kalorii. Przyrządza się go ze szpinaku, który po zmiksowaniu w blenderze łączy się z sokiem wyciśniętym z dwóch marchewek.
4. Kolejny koktajl na odchudzanie jest przeznaczony przede wszystkim dla osób mających problemy z zatrzymaniem wody w organizmie, ma on bowiem działanie odwadniające. Mus ten przygotowuje się z ogórka zielonego, którego należy wraz ze skórką zmiksować w blenderze dodając kilka listków mięty. Następnie należy dodać do uzyskanej papki sok wyciśnięty z połowy limonki lub cytryny oraz łyżeczkę miodu. Możemy dodać kilka kostek lodu, uzyskując pięćdziesiąt kalorii orzeźwienia.
5. W pozbywaniu się zbędnych kilogramów pomocne są również cytrusy, dlatego warto jest przygotować koktajl na odchudzanie z ich udziałem, który będzie miał działanie alkalizujące, zapobiegał zgadze i nadkwaśności, a także wspomagał trawienie. W skład koktajlu wchodzą jedna średnia pomarańcza, jeden grejpfrut oraz dwie małe mandarynki. Wszystkie składniki rozdrabniamy w blenderze, a smoothie ma wartość energetyczną wynosząca dwieście dziesięć kalorii.
6. Kolejny koktajl na odchudzanie wykorzystuje jeden z najmniej kalorycznych owoców sezonowych czyli arbuz. Ma on właściwości moczopędne, dzięki czemu pozwala na obniżenie ciśnienia tętniczego krwi. Do przygotowania musu potrzebujemy pół kilograma pokrojonego arbuza, który miksujemy i mieszamy z sokiem wyciśniętym z połowy limonki lub cytryny oraz dwoma łyżkami drobno pokrojonej mięty. W upalne dni możemy ochłodzić napój kilkoma kostkami lodu, a jego wypicie dostarczy nam stu dziewięćdziesięciu kalorii.
7. Dla osób uprawiających aktywność fizyczną idealny będzie koktajl na odchudzanie przygotowany na bazie kiwi i bananów, który ma właściwości regeneracyjne, dodaje energii, odżywia, a także powoduje uczucie sytości przez wiele godzin. Mus jest prosty w przygotowaniu, miksujemy dwa owoce kiwi, pół banana oraz jedno jabłko, a jego wartość energetyczna wynosi dwieście dziesięć kalorii.
8. Miłośnicy wyrazistych smaków z pewnością docenią koktajl na odchudzanie z dodatkiem imbiru, który przyspiesza przemianę materii, a także pozytywnie wpływa na nasz nastrój oraz koi nerwy. Do jego przygotowania potrzebne jest jedno duże mango, sok z jednej pomarańczy oraz pół łyżeczki startego, świeżego imbiru. Koktajl dostarcza dwieście czterdzieści kalorii i ma ponadto działanie rozgrzewające.
9. Kolejny koktajl na odchudzanie jest przeznaczony dla osób walczących z cellulitem, ma on bowiem działanie odwadniające, jednocześnie przyspieszając przemianę materii. W skład napoju wchodzi jedna łodyga selera naciowego, dwa owoce kiwi, pół szklanki wody mineralnej oraz łyżeczka miodu. Bo zmiksowaniu produktów otrzymujemy niskokaloryczny napój, który dostarcza jedynie osiemdziesiąt kalorii.
10. Dla osób walczących z anemią doskonałym rozwiązaniem będzie koktajl na odchudzanie, przygotowany na bazie buraka. Dostarcza on bowiem dużą ilość żelaza oraz oczyszcza organizm. Mus przygotowuje się poprzez rozdrobnienie w blenderze obranego buraka, jabłka oraz dwóch marchewek, a na końcu dodanie łyżki soku z cytryny oraz posiekanej natki pietruszki. Wartość energetyczna koktajlu wynosi dziewięćdziesiąt pięć kalorii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *