Moc zielonych koktajli w odchudzaniu

Odchudzanie bywa bardzo trudnym zadaniem, szczególnie kiedy nasze nawyki żywieniowe pozostawiają wiele do życzenia. Dietetycy zalecają przeróżne zmiany, które mają na celu nie tylko zredukowanie ilość tkanki tłuszczowej i zbędnych kilogramów, ale również mają mieć prozdrowotny wpływ na kondycję całego organizmu. Od czego należy zacząć, aby odchudzić się skutecznie i bez wysiłku? Kluczem do sukcesu okazują się zielone koktajle na odchudzanie!

Wiele osób rozpoczynając swoje zmagania z odchudzaniem, podchodzi do swojej diety bardzo rygorystycznie. Usuwają nie tylko szkodliwe pokarmy jak słodycze, przetworzone cukry czy fast foody, ale także zdrowe elementy codziennego jadłospisu, jak np. śniadania. Warto zatem zapoznać się z zaletami śniadań oraz jedną z najlepszych form tego posiłku, czyli smoothie.

O śniadaniu często mówi się, że jest najważniejszym posiłkiem dnia. Choć obecnie coraz więcej nacisku kładzie się na jedzenie większej ilości posiłków (około 5) o podobnych wartościach kalorycznych, śniadanie wciąż stanowi bardzo istotny element codziennego jadłospisu. Jego ominięcie może skutkować nasileniem się głodu w późniejszych porach dnia. Niepohamowany głód spowodowany ominięciem śniadania bywa powodem podjadania między posiłkami lub zjadania zbyt obfitego obiadu czy kolacji, co rujnuje marzenia o idealnej sylwetce. Z tego względu zjedzenie nawet lekkiego śniadania o poranku może dać lepszy efekt odchudzający niż zupełne ominięcie tego posiłku.

Ważne jest przy tym, jaki rodzaj śniadania wybierzemy. Jajka smażone na boczku są opcją bardzo ciężkostrawną, tłustą i choć dadzą długotrwałe uczucie sytości, znacznie zwiększą liczbę spożytych kalorii w ciągu dnia. Dużo bardziej rozsądnym rozwiązaniem są niezwykle popularne w ostatnim czasie zielone koktajle, tzw. smoothie.

Kiedyś były kojarzone jedynie z przedstawieniem pozornie niesmacznego, choć zdrowego posiłku, spożywanego przez odchudzających się bohaterów w filmach. Obecnie silnie zauważalny jest wzrost popularności zielonych koktajli, które są nie tylko zdrowe, ale potrafią być również pyszne.

Bazą tego typu posiłku są zazwyczaj zielone warzywa liściaste. W tym przypadku dominują przede wszystkim szpinak oraz jarmuż, które dostarczają organizmowi przede wszystkim ogromnej porcji błonnika. Ten z kolei ma działanie pobudzające pracę jelit oraz sam metabolizm, co przyczynia się do sprawniejszego odchudzania. Są też bogatymi źródłami żelaza i witamin, co dodaje energii osobie na diecie odchudzającej. Za zielony kolor koktajli może również odpowiadać natka pietruszki, będąca jednym z najlepszych źródeł przeciwzapalnej witaminy C. Natka pietruszki przewyższa pod tym względem nawet cytrynę. Zielonymi produktami królującymi w koktajlach są także młody jęczmień, chlorella czy spirulina. Wszystkie należą do tzw. superfoods, czyli produktów bogatych w mnóstwo witamin i minerałów.

Zielonym warzywom towarzyszyć mogą oczywiście inne rośliny. Bardzo popularne są przede wszystkim jabłka oraz banany. Szczególnie te drugie dodają smoothie słodyczy, nie powinno być one bowiem słodzone żadnym cukrem lub słodzikiem. Dobrym owocowym dodatkiem do koktajlu tego typu mogą być również ciemne owoce, np. jagody, maliny czy truskawki, także mrożone. Warto mieć jednak na uwadze, iż wtedy smoothie może zmienić swój kolor. Wpływa to jedynie na walory estetyczne posiłku, nie odejmuje w żaden sposób wartości odżywczych, a znacznie poprawia przy tym smak. Aby zachować zieloną barwę, a przy tym uczynić smoothie smaczniejszym, można dodać również ananas lub mango, które dodają egzotycznego posmaku i słodyczy.

Dla osób, które preferują wytrawne koktajle, dobrym dodatkiem może być grejpfrut, pomarańcza lub seler naciowy. Ten ostatni podwaja działanie odchudzające zielonych koktajli, ponieważ znacznie przyspiesza metabolizm. Aby jednak smoothie z selerem naciowym było faktycznie smaczne, warto zwrócić uwagę na moc swojego blendera, jest on bowiem dość trudnym produktem do dokładnego zmiksowania.

Bazą smoothie może być woda, mleko, napój roślinny lub jogurt naturalny. Dodatkiem może być również odżywka białkowa, w przypadku gdy chcemy uzupełnić poziom białka w danym dniu. Oprócz tego odchudzanie przyspieszy również dodanie do koktajlu takich przypraw jak: imbir, kurkuma, cynamon, goździki czy chilli. Podanie ich w małej ilości zmieni smak jedynie nieznacznie, a może przy tym bardzo zwiększyć działanie odchudzające.

Owocowe koktajle, w przeciwieństwie do soków, mają z zasady bogatą zawartość błonnika, co czyni je dużo bardziej skutecznymi w odchudzaniu. Soki są bowiem źródłem bardzo dużych ilości cukrów, działających na niekorzyść osoby, która pragnie zgubić kilka zbędnych kilogramów.

Takie zielone smoothie pić można oczywiście także w ramach innych posiłków. Może zastąpić drugie śniadanie czy kolacje, pod warunkiem oczywiście, że nie jest jedynie napojem towarzyszącym danemu posiłkowi. Koktajle, szczególnie te bogate w owoce (zwłaszcza banany) bywają wysokokaloryczne. Ich moc w odchudzaniu jest jednak ogromna, szczególnie gdy zaczynamy od nich dzień.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *