Odchudzanie bez diety - hit czy kit?

Słodka bułka na lunch, pizza na kolację a może wyśmienity domowy sernik? Wszystko to brzmi świetnie, ale do czasu kiedy przestaniemy mieścić się w ulubione spodnie. Łatwo jest jeść i mówić „to tylko jeden raz”, podczas gdy ten jeden raz zamienia się w wiele innych razy, a to niechybna droga do wymiany całej swojej szafy na większe rozmiary. Nie dość, że poniesie to wiele kosztów to i Ty nie będziesz czuła się dobrze we własnej skórze, ale co zrobić, kiedy nie chcesz się katować morderczymi dietami czy ultra mocnym treningiem, po którym nie możesz się nazajutrz podnieść i wyjść normalnie do pracy? Bez zmian oczywiście odchudzenie nie przyniesie odpowiedniego rezultatu, ale czasem wystarczy zmienić kilka prostych nawyków, by zacząć tracić na wadze. Poniżej kilka niezawodnych sposobów na odchudzanie bez diety!

Dużo pij
Bez picia wody przynajmniej 2 litrów dziennie odchudzanie nie ma racji bytu. Dzięki wodzie tłuszcz będzie się rozkładał a jest to niezbędne jeżeli chcesz się go pozbyć. Odpowiednie nawodnienie organizmu pozytywnie wpłynie także na Twoje zdrowie i samopoczucie, czasem skutki braku wody mogą być katastrofalne i zagrażać Twojemu życiu. Jeśli nie lubisz smaku wody, możesz zrobić własną wodę smakową z naturalnych składników. W Internecie znajdziesz wiele przepisów na różne wody smakowe, zatem do dzieła!

Unikaj alkoholu
Twierdzenie, że alkohol to puste kalorie nie wzięło się znikąd. Alkohol zawiera więcej kalorii niż węglowodany czy białka. Przykładowo butelka piwa o pojemności 0,33l zawiera ponad 230 kalorii! Jeżeli już jesteś na przyjęciu i nie możesz odmówić wypicia standardowego kieliszeczka, to pij go na zmianę z napojem bezalkoholowym, wodą bądź sokiem.

Nie głodź się
To najgorsze co możesz zrobić sobie i swojemu organizmowi. Żeby chudnąć trzeba jeść. Stosując restrykcyjne głodówki narażasz siebie na napady głodu, które trudno będzie Ci pohamować. Sprawi to też, że więcej przytyjesz ze względu na to, iż nasz organizm, kiedy czuje, że posiłki nie są mu dostarczane regularnie, magazynuje tłuszcz na tzw. „czarną godzinę”. Jest to związane z między innymi dawnymi plemionami, kiedy człowiek by jeść musiał polować a zdarzało się że nie jadł przez kilka dni, stąd magazynowanie tłuszczu i energii.
Warto rozłożyć sobie małe posiłki, które będziesz spożywać co 3 godziny. Brzmi to niedorzecznie i ciężko będzie Ci się do tego zastosować, ale uwierz, że to mała cena, jaką zapłacisz przy utracie zbędnych kilogramów. Rano zjedz na śniadanie owsiane płatki, na drugie śniadanie sałatkę, później kanapkę z pomidorem i chudą wędliną. Ciekawą odmianą mogą być też zupy, które dostarczą Ci dobrą ilość witamin i zaspokoją głód.

Radykalnym zmianom jadłospisu mówimy: NIE!
Powoli, małymi kroczkami wprowadzaj do swojego jadłospisu zdrowe przekąski i eliminuj te niezdrowe. Warto też zamieniać składniki, metodą zdrowszego substytutu, na przykład zamiast śmietany do sałatki, możesz dodać jogurtu naturalnego. Zamiast smażenia – upiecz w piekarniku, a niezdrowe tortille zamień na te zdrowe, bez dodatku tłuszczu a z dużą ilością warzyw i chudego mięsa, albo postaw na tortille wegetariańskie. Stopniowo przyzwyczajaj swój organizm i nabierz zdrowych nawyków, a na pewno zobaczysz postępy.

Ogranicz cukier
W środowisku medycznym cukier egzystuje pod nazwą „biała śmierć”, dlaczego? Przede wszystkim w nadmiarze bardzo źle wpływa na nasz organizm, osłabia naszą odporność, prowadzi do cukrzycy, osłabia nasze szkliwo, bardzo źle wpływa na naszą cerę i sprzyja rozwojowi wszelkich zmian skórnych. Bardzo popularny w ostatnim czasie jest tzw. „cheat day” czyli dzień, który sobie wyznaczamy, gdy jesteśmy na diecie, by móc jeść niezdrowe przekąski. Może, zamiast oszukiwać warto całkiem zrezygnować z jedzenia cukru, by cieszyć się dobrym zdrowiem.

Żuj gumę, gdy czujesz pokusę
Może brzmi śmiesznie, ale naprawdę działa. Kiedy między posiłkami poczujesz, że nie wytrzymasz bez ciastka czy kawałka pizzy, sięgnij po gumę do żucia bez cukru. Ostry miętowy smak sprawi, że niezdrowe jedzenie już nie będzie takie smaczne. Krążą też pogłoski, że żucie gumy zwiększa pracę naszego metabolizmu o 20%, więc czemu by nie spróbować?

Nałóż na mniejszy talerz
To czysta psychologiczna zagrywka; nakładając jedzenie na większy talerz udowodniono, że automatycznie nakładamy sobie więcej jedzenia, niż gdy w przypadku nałożymy na mniejszy. Przeprowadzono nawet eksperyment, w którym udowodniono dzięki zastąpieniu talerza na mniejszy, udało się zmniejszyć ilość pochłanianych kalorii o aż 200 jednostek!

Ruch to zdrowie
Oczywiście z umiarem, nie od razu Kraków zbudowano, więc i Ty nie poddawaj się morderczym treningom. Wystarczy, że zamiast jadąc autobusem lub samochodem przerzucisz się na rower, nie dość, że zaoszczędzisz na paliwie czy biletach to jeszcze podreperujesz swoją kondycję i schudniesz. Możesz zacząć chodzić na siłownię i stopniowo zwiększać swoje ćwiczenia. Warto też umówić się na chodzenie z kijkami z koleżanką lub po prostu zacznij uprawiać slow jogging, czyli wolne bieganie. Zamiast marnotrawienia czasu przed telewizorem, wykonuj ćwiczenia, idź na spacer z psem. Spędzać czas można także aktywnie, zyskasz na tym nie tylko utratę wagi, ale także dłużej będziesz cieszyć dobrym zdrowiem.

Jak widać powyżej sposobów na odchudzanie bez diety jest wiele. Dzięki kilku drobnym, stopniowo wprowadzanym zmianom, osiągniesz swój wymarzony cel.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here