Odchudzanie po 50

Im starsza jesteś, tym wolniej pracuje twój układ metaboliczny. Nie możesz już tak jak dawniej objadać się od rana do wieczora samymi słodyczami i dalej cieszyć się zachwycającą sylwetką. Każda dodatkowa kaloria odkłada się na twoim ciele pod postacią tkanki tłuszczowej. Musisz bez przerwy uważać na to, co jesz, bo jako że twój metabolizm pracuje teraz na zwolnionych obrotach, nie jest on w stanie poradzić sobie z trawieniem bardziej przetworzonych pokarmów czy chociażby takich słodyczy. Odchudzanie po 50 zdecydowanie jest trudne, ale nie niemożliwe. Odkryj zatem najważniejsze zasady, jakich koniecznie powinnaś się trzymać, jeżeli zamierzasz schudnąć w dojrzałym wieku i już dawno temu masz za sobą czasy, w których jadłaś co chciałaś, a i tak w ogóle nie tyłaś.

Jeżeli twoja waga znacząco wykracza poza normę, na czas odchudzania powinnaś kompletnie zrezygnować z jedzenia kalorycznych i niezdrowych produktów. Nie potrafisz sobie wyobrazić życia bez słodyczy, hamburgerów i chrupek? Stopniowo zatem wprowadzaj kolejne zmiany do swojego jadłospisu. W pierwszym tygodniu diety możesz np. zrezygnować z jedzenia samych słodyczy. Raz na zawsze pożegnaj się z czekoladą, cukierkami, wafelkami i lizakami. Uważaj też na tzw. „fit słodycze”, w których składzie też przeważnie znajdziesz zwykły kaloryczny cukier. Jeżeli już najdzie cię jakaś niesamowita ochota na coś słodkiego i pysznego, stwórz to sobie samodzielnie. Przygotuj zdrowe ciasteczka owsiane, postaraj się zaspokoić swoje podniebienie owsianką z dodatkiem owoców lub zjedz całą miskę świeżych warzyw. Gdy odzwyczaisz się już od słodkiego smaku, pokonaj swoje uzależnienie od tłustych potraw. Oczywiście nie możesz z nich totalnie rezygnować, ale zawsze staraj się jednak wybierać mniej tłuste mięsa i nie używać oleju tam, gdzie go wcale nie potrzebujesz. Smaż swoje potrawy na patelni grillowej lub korzystaj z olejów w formie sprayów, aby jedynie delikatnie spryskać nimi naczynie. Ta niewielka zmiana pozwoli ci zmniejszyć kaloryczność wszystkich potraw.

Koniecznie pamiętaj o śniadaniu. Odchudzanie po 50 jest trudne przede wszystkim dlatego, iż w dojrzałym wieku twój metabolizm nie działa tak samo jak wcześniej. Jest spowolniony, a gdy przestajesz jeść regularnie, jego tempo jeszcze bardziej się obniża. Każdy nowy dzień rozpoczynaj zatem od solidnego śniadania. Nawet jeśli do tej pory kompletnie go nie jadałaś, stwórz z tego posiłku swój nowy nawyk i zacznij go celebrować. Potraktuj to jak czas, który spędzasz sama ze sobą. Wstań te pół godziny wcześniej z łóżka i przygotuj sobie niesamowite śniadanko, na którego widok od razu poczujesz się głodna. Skomponuj je ze zróżnicowanych składników odżywczych. Zadbaj o to, aby w twoim pierwszym posiłku pojawiła się odpowiednia dawka węglowodanów, tłuszczy i białek. Przykładem takiego posiłku jest jajecznica usmażona na maśle klarowanym, podana z chlebem żytnim posmarowanym masłem i pokrytym serem oraz chudą wędliną. Obok takiego posiłku koniecznie umieść solidną porcję warzyw. Wypełnią one twój żołądek i sprawią, że dłużej będziesz czuć się najedzona.

Wspomnieliśmy już o tym, że twoje posiłki powinny być regularne. Trzymaj się tej zasady. Jedz mniej, ale częściej. Wszystkie produkty spożywcze, które planowałaś spożyć w ciągu jednego dnia, rozdziel na sześć mniejszych porcji. Zaplanuj sobie to wszystko bardzo dokładnie. Najlepiej przygotuj się do swojego odchudzania na kilka dni przed rozpoczęciem diety. Zapisz sobie na kartce, co będziesz jeść od samego rana do wieczora. Uwzględnij w swoim notatniku każdy dzień tygodnia – także i weekend, w trakcie którego najczęściej poddajesz się pokusom. Staraj się także przyjmować jak największą ilość płynów. Pij dużo wody, od czasu do czasu zastępując ją sobie ziołowymi naparami, zieloną lub czerwoną herbatą albo czarną kawą. Nie słodź tych napojów! Jeżeli przywykłaś jednak do ich słodkiego smaku, możesz uzupełniać je miodem, ksylitolem bądź zwykłym słodzikiem. Staraj się także spożywać sporą porcję warzyw. Najlepsze są marchewki i łodygi świeżego selera – wspaniale zaspokajają głód i zmniejszają ogólne łaknienie.

Odchudzanie po 50 powinno jednak uwzględniać nie tylko samą wartościową dietę, ale też i wysiłek fizyczny. Do tej pory w ogóle nie ćwiczyłaś? Nadeszła świetna porta na to, by to zmienić. Aktywność fizyczna na pewno pomoże ci schudnąć. Musisz tylko się do niej przekonać i jakoś zachęcić. Pomyśl, jak cudownie będziesz wyglądać, gdy zaczniesz pracować nad swoim ciałem. Jeżeli zastosowałabyś niskokaloryczną dietę, ale nie uzupełniłabyś jej żadnymi ćwiczeniami fizycznymi, schudłabyś, jednakże wygląd twojego ciała wcale by się nie poprawił. Treningi wzmacniają natomiast wszystkie partie twojej sylwetki. Dzięki nim rozbudowujesz swoje mięśnie, a one podwyższają twój dzienny wydatek energetyczny. Możesz jeść więcej, a dalej chudniesz – nawet w stanie spoczynku. Wybierz zatem dla siebie odpowiednią dyscyplinę sportową i uprawiaj ją przynajmniej trzy razy w tygodniu. Na dobre efekty nie będziesz musiała długo czekać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *